Bjorn.

Publicerat 2009-07-31 klockan 22:19:39 | 0 kommentarer
Emma här. Tidigare idag fick vi vår vän Kristys Afghanhund Bjorn, som vi alltså nu är hundvakt åt till söndag ev. måndag. Jag är ensam med honom inatt och typ imorgon natt för Mercan är hos Jockis idag och färgar hans hår, och imorgon fyller han 20 år så hon ska gå på fest hos honom. Men hon kommer hem på dagen, för imorgon smäller det ju - som sagt ;)

Färgningen (blekningen) går faktist asbra, ska ni veta. De är inte orange längre. Det är nog inte ens gult längre - tror jag. Har färg i nu som jag ska skölja ur strax. Så då får vi se hur de blir. Långt ifrån klart, men på god väg :D

Emma goes back to the blondies.

Publicerat 2009-07-31 klockan 15:03:24 | 0 kommentarer
Emma här. Håller på att bleka mitt hår, som jag började med igår. Ni som är vana vid blondering vet att man går igenom många stadier innan håret blir som man vill, så jag tänker inte visa min morotskalle för er förrens håret är perfekt. Målet är inte platina - som man hade som fjortis. Det ska vara en snygg "naturlig" blond färg. Ni vet lite mörkare med slingor och sånt nice ;) I'll be back with the results as soon as possible.

Kyss mitt bruna kaluffs good bye.


we <3 kramar höhö

Publicerat 2009-07-30 klockan 22:50:40 | 0 kommentarer

Det här med uppdatering

Publicerat 2009-07-30 klockan 22:45:22 | 0 kommentarer
Hm. Vi är fortfarande lika roliga men ack så upptagna och sega på uppdateringen att vi skäms ögona ur oss. Sorry guys, vi jobbar på detta! / Merc

Tadaa, även vi kan!

Publicerat 2009-07-29 klockan 13:48:00 | 0 kommentarer
Klockan är snart två och vi har gått en timmas promenad med voffsarna i Haga, ätit en urgo lunch på cafét inne på St Eriksplan, träffat Alex och mja, smått och gott. Mycket effektivt för att vara denna duo.

Så wazzap? / Merc

Vem är pepparkakan?

Publicerat 2009-07-28 klockan 23:47:19 | 1 kommentarer
Kollade genom lite bilder från mappen "första gången i Skövde" och jag och Emma kunde konstatera att vi inte kände igen mig! Scary shit. Kolla själva. Vilken skillnad det kan bli på bara ett år? Och var är min bränna this year?

 
Liiite för fjortisstämplat, därav varför jag bjussar på så stoora bilder. / Merc

Best of Filosoffarsan del 1

Publicerat 2009-07-28 klockan 22:53:15 | 0 kommentarer
Filosoffarsan aka Merc styvpappa Stefan.

Ff böjer sig ner vid köksbordet för att kolla på Jack under bordet.
Ner faller två tummstockar från hans knä.
Ff: Oj här ramlar det tummstockar. Hade jag två? Värst vad jag var välutrustad.
Alla tänker på samma sak och skrattar.
Ff: Med tumstockar alltså ..

Vem vill (kan) väcka Mercan?

Publicerat 2009-07-27 klockan 17:30:02 | 0 kommentarer
Mercan vaknar inte ens när jag dammsuger i hennes ansikte!?!?! -.- Eller .. så kan man ju tänka sig att hon önskar jag vore död och begravd :) Hoppas hon är hungrig, för hur som helst så är de väl tid för middag snart .. som the housewife (jag) får göra. / Emma


Jag känner mig duktig.

Publicerat 2009-07-27 klockan 14:15:04 | 0 kommentarer
Nu har jag varit uppe i timmar och sprungit runt. Har gått en långpromenad med Bella i Haga och nu har jag kommit hem och varit handlat. Och gissa vilka som fortfarande ligger och sover i soffan? Mercan & Tsatsiki. Jag börjar undra om jag ens borde väcka henne för att fråga "Vill du äta fiskbullar och ris eller köttfärsås och spaghetti till middag idag?" eller om jag ska bestämma helt själv och tvinga henne att äta diskmedel istället :) Dilemmah, haha. Får klura på den ett tag. / Emma

MY BFF <3

Publicerat 2009-07-26 klockan 16:03:37 | 0 kommentarer
En cigg på balkongen lockar fram våra gulligaste sidor.

Emma: Du vet den dagen du sa att du inte tagit din medicin och skulle skära dig?
Merc: Mmjo aa?
Emma: Då tänkte jag säga att du skulle komma in och lägga dig md mig och kramas istället om du kände så!
Merc: Men du somnade?
Emma: Ja, eller jag glömde säga det! Men gör det nästa gång, mycket bättre!

Att säga att jag älskar dig känns för otillräckligt  <3 / Merc

6 dagar! :D

Publicerat 2009-07-26 klockan 15:00:30 | 0 kommentarer
Om 6 dagar händer en sak vi valt att inte skriva om här i bloggen ännu. Tänker inte säga ännu vad det är heller :) Men på lördag får ni veta - för då smäller det. De vi känner vet (många iallafall). Ni anar inte hur taggade vi är på det här. Så jävla kul. / Emma

SIKIIIIIIII

Publicerat 2009-07-25 klockan 18:34:57 | 0 kommentarer
Min katt är söt, ful, äcklig, knäpp, weird, otrolig, underbar .. ja egentligen alla sånna skumma ord :) Men fortfarande (trotts alla obra ord) den allra allra bästa. / Emma


En misslyckad, tråkig videoblogg. Enjoy, I guess.

Publicerat 2009-07-25 klockan 18:29:04 | 0 kommentarer
NAT.

Min älskade lilla unge.

Publicerat 2009-07-25 klockan 15:41:46 | 0 kommentarer

Älskar den här bilden på oss / Emma

In the world of weirdos.

Publicerat 2009-07-25 klockan 01:10:53 | 0 kommentarer
Emma - De ser ut som ett igendimmat badrumsfönster.
Merc - Nån kankse har sexy time.
Emma - .. what?
Merc - Har du inte sett Borat? DO YOU WANNA HAVE SEXY TIME WITH MY SISTAH?


Lisa Lavie - Angel

Publicerat 2009-07-24 klockan 20:50:03 | 0 kommentarer
Asbra låt. Hon ser ut som min moster Annas flickvän Agge, haha :) / Emma


Inte nog med ..

Publicerat 2009-07-24 klockan 13:05:05 | 0 kommentarer
.. att jag har ont i höften/svanken på ena sidan så jag knappt kan gå ordentligt och ont i halsen. Nu har jag vaknat med nått som fanimig kan klassas som nackspärr! Det är inte skönt - någonstans. Men har en varm vetekudde över axlarna och lyssnar på Micheal Jackson så de känns lite bättre ;) Hoppas de händer nått kul ikväll så man slipper sitta här som en handikappad och dega. Börjar bli snålt med videoinlägg också / Emma

HIPP HIPP HURRA!

Publicerat 2009-07-24 klockan 00:04:49 | 0 kommentarer
Glömde nästan! Jocke påminnde mig om vilket datum det är. "Det är ingen vanlig daag, det är ingen vaanlig daag, för det är Lottas födels.." - nja, typ! Alex snarare!

Min älskade kära bästa vän och storebror Alexander Cederlund är nu 19 sommrar ung. Helt sjukt vad tiden går  :'D Saknar honom massor men vet att han steket och röjer åt mig på Sunny Beach nu. Finnsandra dagar då vi ska leva livet igen, som sommaren 08. Oförglömligt!

'.::BliXteen::.' 23 juli ^^  <3

Inga ord på denna jord (words from Alex himself) kan beskriva hur mycket jag älskar dig gubben. Alltid! Vår vänskap tål allt, det råder det inga tvivel om.


Från sommaren 08. Alex 18-årsdag. Känns som igår .. Hemma hos mig med massa Atlas Copco prylers. Karre ser lite fundersam ut dock?  ;D / Merc

Snälla Gaga, säg att du skojar

Publicerat 2009-07-23 klockan 23:44:50 | 2 kommentarer
Jag sitter och allmänt dölängtar till den 2 augusti. For many reasons (!!) och en av dom är att jag vill se Lady GagaGrönan. Sen råkade jag klicka in mig på Youtube och såg denna video. Är det bara jag eller suger hon live? Mina förväntningar gick och gömde sig under soffan ..


/ Merc

Merc the rainwoman EHEH

Publicerat 2009-07-23 klockan 23:36:27 | 0 kommentarer
Well, såhär låg det till. Jag gick ut på el balkonga för att ta en smoke i min ensamhet. Det duggade lite och var allmänt mja, Svensk sommar mys you know. Så jag fick min briljanta idé!

Jag sträckte på min taniga rygg, harklade mig lätt och drog in lite av mina lungors favoritföda innan jag samlade mig och ut smet ett par toner. Yes, Mercan sjöng för sig själv i mörkret.

Guess what? Jag trodde att grannen hällde en hink vatten över mig för att denne (PÅ NÅGOT SÄTT!?!??!) ogillade min skönsång. Men icke. Dessvärre var min upptäckt en öppen himmel. Regn regn regn regn, mer än jag någonsin sett förut. Regndanser, regnsång whatevah - up my lovely ass.

Gud, jag hatar dig också.

/ Merc - som BTW kirrat alla kategorier. Organisering <3

Ledsen i ögat - I MEAN IT

Publicerat 2009-07-23 klockan 23:19:04 | 0 kommentarer
Var är alla söta/elaka/snuskiga/creepy/mysiga/kalasfina kommentarer?  :<

Rolemodel

Publicerat 2009-07-23 klockan 22:53:17 | 1 kommentarer
Snälla gud. Snälla rara gulliga söta pluttisnuttiga älskade gud. Gör mig till en kopia av Audrey Kitching. Du skulle göra en liten tjej lyckligast i världen!


  
/ Lilla Merc

Vi i ett nötskal.

Publicerat 2009-07-23 klockan 19:59:27 | 0 kommentarer

Torsdag

Publicerat 2009-07-23 klockan 14:49:04 | 0 kommentarer
En helt vanlig torsdag. Segt? Nah, I don't think so. Det blir vad man gör det till.

Jag har piffat till mig lite eftersom jag segat mig så mycket nu på morgonen. Lockat håret, målat naglarna och klätt mig lite tyffare än vanligt. We like it. Nu ska jag strax röra mig mot huvudstaden och träffa min kära Joakim. Det var ett bra tag sedan jag träffade honom. Sen blir det kanske gäster här hemma hos Emma ikväll. Myspys!

Nej nu ska jag tjata på Mr Seg så vi kommer iväg idag  :) / Merc

MEN OFTA

Publicerat 2009-07-23 klockan 13:11:56 | 0 kommentarer
Bra att man trycker på "Spara om utkast" istället för att publicera. Nu får ni njuta av mitt godnattinlägg såhär på morgon(eheh)kvisten istället. Pussva! / Merc

RSS 2.0